Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Badanie: ludzie bezkrytycznie ufają sztucznej inteligencji. Nawet, jeśli ewidentnie błądzi

naukawpolsce.pap.pl, 21 czerwca 2020 r. Nawet, jeśli “sztuczna inteligencja” postuluje coś całkowicie absurdalnego, to ludzie potrafią bezkrytycznie jej ufać – pokazuje w swoich badaniach prof. UAM dr hab. Michał Klichowski. I zwraca uwagę na potrzebę nauki krytycznego myślenia – również w odniesieniu do maszyn czy algorytmów. O badaniach, które ukazały się w czasopiśmie „Frontiers in Psychology” poinformowano w artykule na portalu Życie Uniwersyteckie prowadzonym przez Uniwersytet Adama Mickiewicza. W swoich eksperymentach prof. Klichowski wykorzystał zbudowanego przez siebie robota o imieniu FI (to skrót od fake intelligence). Czytaj więcej…


Czym jest aplikacja Likee i czy zastąpi TikToka?

rytmy.pl, 19 czerwca 2020 r. Społeczność aplikacji Likee rośnie w siłę, a jej popularność wzrasta coraz szybciej. Czy stanie się ona groźnym konkurentem dla TikToka? Choć TikTok istnieje na rynku już od 2016 roku – dopiero w ostatnim czasie zaczął zyskiwać na sile, jeśli chodzi o rynek aplikacji mobilnych. Początkowo, apka kojarzyła się raczej z rozrywką dla dzieci i młodzieży. Dziś, dla wielu twórców internetowych stała się kolejną platformą do pracy, taką jak Instagram czy Facebook, dzięki której również można zarabiać i to niemałe pieniądze. Czytaj więcej…


Instagram gorszy w kwestii postrzegania własnego ciała niż Facebook

psychologytoday.com, 20 czerwca 2020 r. Platformy mediów społecznościowych mogą pomóc ludziom pozostać w kontakcie, dzielić się ważnymi wiadomościami i organizować wydarzenia. Ale wielu badaczy twierdzi, że korzystanie z mediów społecznościowych ma psychologiczny minus, szczególnie w przypadku młodych kobiet. Nowe badanie przeprowadzone w laboratorium na Northwestern University, porównało wynik siedmiu minut korzystania z Instagrama do siedmiu minut korzystania z Facebooka. W porównaniu z Facebookiem młode kobiety, losowo przydzielone do korzystania z Instagrama, bardziej porównywały swój wygląd z innymi, sądziły, że wyglądają gorzej od innych i zgłaszały więcej negatywnych emocji. Czytaj więcej…