Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Marki bojkotują Facebooka za przyzwolenie na mowę nienawiści. “Problemy zamiatane latami pod dywan powodują pęknięcia”

wirtualnemedia.pl, 23 czerwca 2020 r. Amerykańskie organizacje broniące praw obywateli w ramach akcji #StopHateForProfit namawiają marki, by wycofywały reklamy z Facebooka i Instagrama. Ekonomiczna presja ma sprawić, że Facebook jeszcze raz przemyśli, a w konsekwencji zmieni politykę wobec wpisów zawierających mowę nienawiści. Zdaniem ekspertów, nieszczególnie uderzy to w finanse platformy, ale może po raz kolejny wywołać debatę na temat odpowiedzialności serwisu za publikowane w nim nienawistne treści. Czytaj więcej…


Lepsze umiejętności cyfrowe pozwalają walczyć z fake newsami

tvp.info, 23 czerwca 2020 r. Zalewające internet treści sprawiają, że ludzie przestają odróżniać fakty od niebezpiecznej fikcji. Naukowcy z Princeton University i University of Exeter przekonują jednak, że szerzenie umiejętności cyfrowych może w łatwy sposób pomóc w identyfikowaniu dezinformacji. Naukowcy śledzili poczynania Facebooka w edukowaniu użytkowników, jak wychwytywać fałszywe wiadomości. Okazało się, że kiedy internautom ze Stanów Zjednoczonych i Indii zaprezentowano wskazówki, jak odróżnić prawdziwe informacje od fake newsów, rzadziej łapali się na te drugie. Czytaj więcej…


Instagram przekształca się na naszych oczach. Wczoraj piękne focie, jutro źródło newsów i opinii

spidersweb.pl, 17 czerwca 2020 r. Nasi rodzice czerpali informacje o świecie z telewizji. My czerpiemy z serwisów internetowych, Facebooka i Twittera. Idzie jednak nowe. Instagram na naszych oczach przekształca się z serwisu foto w źródło newsów. Wydawać by się mogło, że Instagram zdjęciami stoi. Nadal jest to prawda, ale rola zdjęć publikowanych w serwisie zaczyna się zmieniać. Jeszcze nie tak dawno temu Instagram był swoistym portfolio, wizytówką mniej bądź bardziej doświadczonych fotografów. Później zaczął być narzędziem do komunikacji ze społecznością, wykorzystywanym przez celebrytów i influencerów. Obecnie przekształca się jednak do nowej roli, którą jest informowanie o świecie. Czytaj więcej…