Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

YouTube jako główne źródło (dez)informacji i fake newsów

whatnext.pl, 24 czerwca 2020 r. Teoria o wywoływaniu COVID-19 przez sieć 5G cały czas nie umarła. Jej życie skutecznie podtrzymują media społecznościowe. Przoduje w tym YouTube, który jest wskazywany jako główne źródło dezinformacji. Komórkosceptycy byli jeszcze do niedawna uważani za niegroźną grupę śmiesznych ludzi, którzy wymieniają się dziwnymi teoriami na Facebooku. Wraz z pojawieniem się Koronawirusa media społecznościowe zaczęły „walkę” z dezinformacją na jego temat. Głównie PR-ową i bardzo nieskuteczną ale dzięki temu rzuciły nowe światło na zwolenników teorii spiskowych. Nagle okazało się, że przeciwnicy sieci komórkowych to realne zagrożenie, którzy bardzo chętnie podczepili swoje poglądy pod szalejącego wirusa. Prezentując mistrzowską zdolność adaptacji do nowych warunków. Czytaj więcej…


Google uratuje tych, którzy wierzą we wszystko, co zobaczą w internecie

antyweb.pl, 24 czerwca 2020 r. Google wdraża nowe narzędzie do walki z wprowadzającymi w błąd grafikami. Czy Trump wkurzy się także na giganta z Montain View? Czy chcemy, czy nie, żyjemy w epoce fake newsów. I to nie nieszkodliwych historyjek o tym, że Mercedes W123 był tak pancerny, że firma przez niego prawie splajtowała, bo nikt nie chciał kupować nowych modeli. Nie – mówimy tu o celowych manipulacjach, które często mają wpływ nawet na całe społeczeństwa. Różne instytucje podejmują się walki z osobami udostępniającymi fake newsy – niektórzy chcą ich nawet kierować do więzień. Mimo tego największy ciężar korygowania fake newsów spoczywa na mediach, przez które się one przenoszą. Czytaj więcej…


Rewolucja trafia do kosza. Tak firmy oszukują ludzi fałszywą sztuczną inteligencją

technologia.dziennik.pl, 24 czerwca 2020 r. Sztuczna inteligencja to bez wątpienia jeden z najgorętszych trendów branży IT w ostatnich latach. Zajmują się nią zarówno startupy z Europy, jak i wielkie korporacje z Doliny Krzemowej. Trudno się temu dziwić – SI ma całkowicie zmienić naszą rzeczywistość. Być może doczekamy się maszyn, które będą w stanie udawać człowieka. Póki co mamy jednak do czynienia z ludźmi, którzy udają maszyny – czytamy w materiale przygotowanym przez Marcela Płoszczyńskiego z agencji Lightbe. Czytaj więcej…