Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Czy wkrótce algorytmy zastąpią dziennikarzy?

businessinsider.com.pl, 25 czerwca 2020 r. Już dziś maszyny potrafią całkiem zręcznie szperać, wybierać, analizować dane oraz tworzyć treści komunikacyjne. Odpowiadają nie tylko za proste tweety czy raporty, ale coraz bardziej pogłębione historie. Jednak do kunsztu wysokiej klasy dziennikarza ciągle im daleko. Roboty wykorzystywane już od kilku lat przez duże koncerny mediowe coraz lepiej odgrywają rolę dziennikarza. Sprawdzają się w tekstach bazujących na konkretnych danych, a więc w branży finansowej, sportowej, sondażach politycznych czy statystykach kryminalnych. Czytaj więcej…


Inteligencja jest sztuczna, problem prawdziwy. Dlaczego ludzie udają maszyny?

ccnews.pl, 26 czerwca 2020 r. Sztuczna inteligencja to bez wątpienia jeden z najgorętszych trendów branży IT w ostatnich latach. Zajmują się nią zarówno startupy z Europy, jak i wielkie korporacje z Doliny Krzemowej. Trudno się temu dziwić – SI ma całkowicie zmienić naszą rzeczywistość. Być może doczekamy się maszyn, które będą w stanie udawać człowieka. Póki co mamy jednak do czynienia z ludźmi, którzy udają maszyny. Sukcesy twórców sztucznej inteligencji szybko i często przebijają się w medialnych doniesieniach – także tych mainstreamowych. Czytaj więcej…


TikTok „poważnieje” i przedstawia narzędzie dla biznesu

antyweb.pl, 26 czerwca 2020 r. TikTok rośnie w siłę. Potencjał tej „nowej” społecznościowej dostrzegają wszyscy — od najmłodszych, poprzez tych nico starszych. W kierunku stale rozwijającej się aplikacji spoglądają też marki. Teraz będzie im łatwiej dotrzeć do odbiorców. A wszystko za sprawą platformy TikTok For Business. Platforma rozwija się w zaskakującym tempie i depcze po piętach dotychczasowym liderom — wspomnianemu już Instagramowi, czy Snapchatowi. Ten drzemiący potencjał dostrzega coraz więcej marek i firm chcących reklamować swoje produkty, które dotrą do masy potencjalnych klientów.  Czytaj więcej…