Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Wielkie firmy z USA bojkotują Facebook. Chcą, by lepiej walczył z mową nienawiści i fake newsami

wiadomosci.onet.pl, 27 czerwca 2020 r. Wielkie koncerny od Unilevela po Coca-Colę wycofują swoje kampanie reklamowe z Facebooka. Akcja protestu przeciwko hejtowi na największej platformie społecznościowej na świecie nabiera tempa, ale — przynajmniej na razie — niespecjalnie zagraża gigantowi Marka Zuckerberga. Na początku tygodnia z publikowania reklam na Facebooku wycofały się dwie duże amerykańskie firmy — producent wyposażenia do pieszych wędrówek Eddie Bauer oraz producent lodów Ben & Jerry’s. Obie firmy znane są z tego, że angażują się mocno w kampanie społeczne, a nawet polityczne (Ben & Jerry’s w latach 90. publikował m.in. reklamy prasowe przeciwko rozszerzeniu NATO). Czytaj więcej…


Polska ustępuje cyfrowym gigantom z Ameryki

cyfrowa.rp.pl, 28 czerwca 2020 r. Jako jedyni w UE nie pracujemy nad wdrożeniem dyrektywy o prawach autorskich, która uderza w Google’a. Podatek cyfrowy też umyka fiskusowi, co wygląda na cenę dużych inwestycji z USA. Rok temu premier Mateusz Morawiecki zapowiadał miliard złotych rocznie wpływów z podatków od cyfrowych gigantów. W zdecydowanej większości dotknąłby on firm USA z Google’em, Facebookiem, Apple’em i Amazonem na czele. Dziwnym trafem z zapowiedzi nic nie wyszło, a tymczasem w ostatnich tygodniach chwalono się najpierw zapowiedziami dużej inwestycji Microsoftu, wartej 1 mld dol., a ostatnio Google zapowiedział wydanie 2 mld dol. Czytaj więcej…


Twitter sprawdza miliony kont każdego tygodnia

digitalinformationworld.com, 29 czerwca 2020 r. Twitter podejmuje szereg inicjatyw mających na celu zwalczanie rozpowszechniania wprowadzających w błąd informacji na swojej platformie. Zwykle fałszywe konta służą do rozpowszechniania błędnych informacji na platformach mediów społecznościowych. Główne firmy social media starają się zwalczać takie konta na swoich platformach. Twitter również. Firma co tydzień rzuca wyzwanie milionom kont, aby sprawdzić, czy to prawdziwy człowiek prowadzi konto, czy może konta są całkowicie zautomatyzowane. Czytaj więcej…