Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Facebook pomoże internautom identyfikować fake newsy 

wirtualnemedia.pl, 2 lipca 2020 r. Facebook rozpoczął w Europie uruchamia kampanię, która ma pomóc użytkownikom serwisu identyfikować fałszywe treści i zachęcić ich do czujności odnośnie do wiarygodności informacji. Opracowana wspólnie z fact-checkerami kampania „Trzy pytania pomocne w walce z fałszywymi wiadomościami” będzie realizowana w całej Europie. Użytkownicy Facebooka zobaczą w swoich Aktualnościach serię reklam kierujących do strony internetowej stampoutfalsenews.com zawierającej tytułowe trzy pytania oraz dodatkowe podpowiedzi, pomocne w weryfikacji autentyczności treści. Czytaj więcej…


Indie zakazują korzystania z 59 aplikacji, w tym… z TikToka

dailyweb.pl, 1 lipca 2020 r. Rząd w Indiach poinformował o zakazie korzystania przez obywateli z 59 aplikacji mobilnych i usług internetowych, w tym bardzo popularnego serwisu TikTok. Swoją decyzję tłumaczy obawami w zakresie bezpieczeństwa danych oraz ochrony prywatności. W komunikacie prasowym wydanym przez rząd w Indiach znalazła się informacja o zakazie korzystania z 59 aplikacji mobilnych oraz usług internetowych, które według tamtejszych władz szkodzą bezpieczeństwu państwa, suwerenności, a także integralności Indii. Na dołączonej do komunikatu liście widnieje 59 chińskich aplikacji i usług, w tym popularny TikTok, czy Weibo. Czytaj więcej…


Disney prezentuje deepfake w megarozdzielczości. Wykorzysta ją na dużym ekranie?

focus.pl, 1 lipca 2020 r. Narzędzia typu deepfake, pozwalające na zamianę twarzy w materiałach wideo i foto, towarzyszą nam od dawna, ale wciąż nie są doskonałe. Nad własnym projektem w tym temacie pracowało studio badawcze Disneya. Teraz Disney Research Studio przedstawiło wyniki prac – technologia deepfake pozwalająca na tworzenie obrazów w wysokiej rozdzielczości. Czy studio wykorzysta ją w filmach? Czytaj więcej…


Bazarek wyborczy 2020

sentimenti.pl, 2 lipca 2020 r. Wybory prezydenckie, a konkretnie I tura, za nami. Wyborcza niedziela była nie tylko na Twitterze dniem handlowym, bo tradycyjnie powrócił wyborczy #bazarek. Tak jak i przy poprzednich wyborach, „ceny” produktów spożywczych stanowiły cząstkowe wyniki głosowania na poszczególnych kandydatów. To od lat metoda na ominięcie ciszy wyborczej, którą stosują internauci. Jakie były ceny na bazarku? Czytaj więcej…