Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Google walczy z teoriami spiskowymi kilka miesięcy po wybuchu COVID-19

ithardware.pl, 19 lipca 2020 r. Google wprowadziło nowe zasady, w myśl których blokuje reklamy promujące wszelkie teorie spiskowe związane z koronawirusem i w efekcie gigant technologiczny nie będzie wypłacał pieniędzy za wyświetlanie takich reklam przez użytkowników. Rzecznik amerykańskiego przedsiębiorstwa przyznał, że nowa polityka obejmuje strony sprzeczne z naukowymi badaniami związanymi z COVID-19. I chociaż Google już działo w sprawie rozmaitych teorii spiskowych to teraz zrobi to również w sytuacji, gdy ktoś zechce rozpowszechniać fałszywe twierdzenia np. o pochodzeniu niebezpiecznego wirusa, które nie znalazły potwierdzenia w rzeczywistości. Czytaj więcej…


29 tys. nagrań zawierających dezinformacje na temat COVID-19 usuniętych z TikToka

cyberdefence24.pl, 17 lipca 2020 r. 29 tys. nagrań rozprzestrzeniających fałszywe informacje na temat pandemii koronawirusa i zawierających np. nieprawdziwe doniesienia medyczne lub błędne statystyki dotyczące COVID-19 zostały usunięte od początku roku w Europie z TikToka. Jak poinformowało kierownictwo firmy, regulamin serwisu zabrania publikowania nieprawdziwych informacji, zwłaszcza takich, które mogłyby być szkodliwe dla zdrowia użytkowników lub bezpieczeństwa publicznego. Zgodnie z tą polityką TikTok w samej tylko Europie od początku bieżącego roku usunął 29 tys. nagrań zawierających fake newsy o pandemii koronawirusa. 3 tys. z nich zawierało nieprawdziwe dane medyczne i statystyki, które miały przekonać odbiorców, że liczba zakażeń w rzeczywistości jest dużo niższa, niż wynikałoby to z oficjalnych źródeł. Czytaj więcej…


Deepfake oszukał media i uniwersytet

cyberdefence24.pl, 17 lipca 2020 r. Eksperci zidentyfikowali w sieci użytkownika, którego zdjęcie profilowe zostało stworzone za pomocą technologii deepfake. Przedstawiał się jako student angielskiego uniwersytetu, a jego artykuły prasowe były publikowane w popularnych gazetach. Dopiero dogłębne analizy przeprowadzone za pomocą zaawansowanej technologii wykazały, że zdjęcie postaci zostało całkowicie spreparowane. Specjaliści wykryli w sieci profil użytkownika, który przedstawia się jako Olivier Taylor. Wskazuje, że jest studentem angielskiego uniwersytetu w Birmingham i ma ponad dwadzieścia lat. Co więcej, mężczyzna angażuje się w życie polityczne, komentując liczne wydarzenia oraz problemy związane antysemityzmem i państwowością Izraela. Olivier Taylor swoje zdanie często przedstawia w formie niezależnych artykułów oraz publikacji na blogach. Czytaj więcej…