Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Facebook pokazuje pazury. Na razie w Australii

polityka.pl, 6 września 2020 r. Najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie nie owija w bawełnę i pręży muskuły w Australii. Co to oznacza dla reszty użytkowników? „Jeśli australijski projekt stanie się prawem, niechętnie przestaniemy zezwalać wydawcom i ludziom w Australii na dzielenie się lokalnymi i międzynarodowymi informacjami na Facebooku i Instagramie. To nie jest nasz pierwszy wybór – lecz ostatni. Tylko tak zdołamy uchronić się przed skutkami prawa sprzecznego z logiką i szkodliwego, a nie pomocnego, dla dynamiki australijskiego sektora wiadomości i mediów” – napisał w oświadczeniu Will Easton, dyrektor zarządzający Facebooka odpowiedzialny za Australię i Nową Zelandię. Czytaj więcej…


Facebook walczy z dezinformacją. Kolejne ograniczenia dla użytkowników

cyberdefence24.pl, 4 września 2020 r. Zaledwie do pięciu osób lub grup jednocześnie możliwe będzie przekazanie danej wiadomości na Messengerze – informuje Facebook. Działania koncernu mają być kolejnym przejawem działań ograniczających rozprzestrzenianie się dezinformacji. O zmianach platforma poinformowała za pomocą swojego bloga. Jak informuje koncern Marka Zuckerberga ograniczanie przekazywania ma być skutecznym sposobem na spowolnienie rozprzestrzeniania się wirusowych wiadomości i szkodliwych treści, które mogą doprowadzić do negatywnych konsekwencji w świecie rzeczywistym. “Uważamy, że kontrolowanie rozprzestrzeniania się dezinformacji ma kluczowe znaczenie, z uwagi na wciąż trwającą globalną pandemią COVID-19 oraz zbliżające się ważne wybory w Stanach Zjednoczonych, Nowej Zelandii i innych krajach” – podkreślono w komunikacie objaśniając tym samym motywację wprowadzonych działań. Czytaj więcej…


Co zmieni się w regulaminie Facebooka od 1 października?

socialpress.pl, 3 września 2020 r. Facebook wprowadza nowy zapis w swoim regulaminie, który pozwala serwisom na podjęcie działań i zabezpiecza go przed konsekwencjami prawnymi. Czujni użytkownicy Facebooka mogą zobaczyć, że od 1 października w regulaminie serwisu pojawi się nowa sekcja. Jakich zmian możemy spodziewać się za niespełna miesiąc? Wchodząc na stronę z regulaminem Facebooka możemy zauważyć, że 1 października w życie wchodzi punkt 3.2, czyli nowy sekcja tegoż regulaminu. Co się za nią kryje? Czytaj więcej…