Codzienny przegląd najciekawszych informacji z branży mediów internetowych i społecznościowych oraz fake news, hejtu, mowy nienawiści i kryzysów w sieci.

Czego powinni bać się rodzice dzieci, które posiadają swoje konta w mediach społecznościowych?

socialpress.pl, 9 września 2020 r. W mediach społecznościowych jest coraz więcej dzieci, nawet pomimo ustalonego odgórnie limitu wieku, np. na Facebooku. Rodzice bardzo często na to pozwalają, nie zdając sobie sprawy z tego, ile zagrożeń niesie za sobą posiadanie przez dziecko konta w social mediach. Rodzice bardzo często pozwalają dzieciom od najmłodszych lat posiadać swoje konta w social mediach. To z kolei mnoży sytuacje, których skutek fizyczny lub psychiczny bardzo często może nie być odwracalny. Social media to nie jest miejsce zbyt bezpieczne dla dzieci, zwłaszcza, gdy ktoś dorosły nie sprawuje nad nimi opieki. Co może spotkać nieletniego? Na jaki treści i osoby w sieci może natrafić? Oto tylko kilka przykładów. Czytaj więcej…


Klientka pokazała 24-letniego burgera sieci McDonald’s bez śladu pleśni – teraz marka się tłumaczy

nowymarketing.pl, 10 września 2020 r. Kilka dni temu do sieci trafił filmik, w którym pewna klientka sieci McDonald’s pokazała zakupionego w 1996 roku burgera. Wydawać by się mogło, że fast food będzie wyglądać odrażająco, tymczasem niewiele się on różni od świeżego burgera. Marka wydała w tej sprawie oświadczenie. Od kiedy tylko sięgam pamięcią, fast foody nigdy nie cieszyły się dobrą opinią wśród konsumentów. Mówi się, że pełne są konserwantów oraz polepszaczy smaku i koloru – to zresztą one są odpowiedzialne za to, że tak łatwo uzależniamy się od niezdrowego jedzenia. W obecnych czasach, kiedy to konsumenci zwracają coraz większą uwagę na to, co jedzą, sieci fast foodowe dwoją się i troją, by przekonać swoich klientów, że wszelkiego rodzaju burgery czy frytki nie są już takie złe, jak kiedyś. Świetnym tego przykładem jest chociażby tegoroczna kampania Burger Kinga, w którym marka dumnie zaprezentowała swojego pleśniejącego burgera, dając tym samym do zrozumienia, że produkt nie zawiera żadnych konserwantów, ani też sztucznych barwników. Czytaj więcej…


Facebook Campus: firma wraca do korzeni

tabletowo.pl, 13 września 2020 r. Facebook zbudował platformę komunikacyjną dedykowaną dla największych ośrodków akademickich w Stanach Zjednoczonych. Można powiedzieć, że firma wróciła do swoich pierwotnych założeń. Jeżeli kiedykolwiek czytaliście historię Facebooka, bądź oglądaliście film The Social Network, doskonale znacie początki tego serwisu społecznościowego i to, w jakim celu powstał. Z biegiem czasu oferowanie swoich usług wyłącznie środowisku akademickiemu przestało wystarczać Markowi Zuckerbergowi i otworzył serwis na wszystkich chętnych. Teraz postanowiono wrócić do korzeni i opracować Facebook Campus – narzędzie dedykowane największym ośrodkom akademickim. Czytaj więcej…