Wizerunek
WIZERUNEK

Continue to the category
Fałszywe wiadomości, fałszywe raporty, dezinformacja, propaganda, kłamstwa. Jakkolwiek byśmy tego nie nazwali, zjawisko to jest tak stare jak sama koncepcja komunikacji. Jednak w erze cyfrowej ten problem stał się o wiele poważniejszy. Serwisy społecznościowe, takie jak Facebook, Youtube i WhatsApp, umożliwiają natychmiastowe rozpowszechnianie informacji wśród osób z całego świata....
Kiedyś marki musiały dbać o rozbudzanie świadomości wśród swoich klientów, teraz muszą walczyć z czymś zupełnie przeciwnym: przeciążeniem informacjami, i to takimi, którym ludzie w ogóle nie ufają. W świecie bombardowanym fałszywymi wiadomościami, propagandą i dezinformacją wiarygodność faktów jest zagrożona. W rezultacie zaufanie konsumentów znacznie zmalało. Ekspert Aviv Ovadya twierdzi, że...
David Hickey z Meltwater sprawę absurdu niektórych fałszywych wiadomości typu: frytki, które leczą łysienie, czy zakaz sprzedaży kebabów w Europie, podsumowuje stwierdzeniem, że jest to bardzo duże wyzwanie dla firm, aby broniąc swojej reputacji nie wdały się w niepotrzebną walkę z tymi nieprawdziwymi informacjami. Fałszywe wiadomości są wszędzie. Ich wpływ...
Niedawne badanie przeprowadzone przez News24 ujawniło, że wiele z największych marek RPA nieumyślnie finansowało fałszywe serwisy informacyjne. Wiele z tych marek (lub reprezentanci ich agencji) przyznało się do ignorancji twierdząc, że mają niewielki wpływ na to, gdzie trafiają ich reklamy. W rzeczywistości jednak marki mają znacznie większą kontrolę nad reklamą...
Kiedy nowe słowo wchodzi do słownika, zwykle oznacza, że jakiś nowy pomysł włączył się do naszego zbiorowego słownictwa. W tym kontekście Oxford English Dictionary określił "post-prawdę" jako przymiotnik, który zdefiniował jako "odnoszący się lub określający okoliczności, w których obiektywne fakty mają mniejszy wpływ na kształtowanie opinii publicznej niż odwoływanie...
Termin "fake news" dotarł już chyba wszędzie, a wraz z nim rosnące obawy kierownictwa największych korporacji, że to właśnie ich marka może kiedyś stać się celem. Niedawno firma Pepsi doświadczyła fałszywego ataku informacyjnego, który obniżył cenę ich akcji o 3,5% w pierwszym dniu i łącznie 5,5% spadek w przeciągu...